Tangible product czyli konkretny i namacalny. Takie produkty sprzedają się najlepiej ponieważ nabywca widzi coś za co płaci na własne oczy.
Kursy językowe to produkty nienamacalne niestety – “intangible”, a więc Klient wydaje pieniądze na coś czego nie widzi i za efekt, którego jeszcze nie ma (i nie wiadomo czy będzie). Wierzy w nasze zapewnienia i daje nam swój kredyt zaufania zapisując swoje dziecko na kurs językowy.
Jak więc sprawić, aby nasze produkty lepiej się sprzedawały i jawiły się naszym Klientom jako bardziej konkretne i namacalne?
1. Odróżnij się!
Oto co mówi AI czyli ChatGPT:
Odróżnij się od konkurencji: Produkty niematerialne są często utowarowione, więc ważne jest, aby odróżnić swój produkt od konkurencji. Można to zrobić poprzez podkreślenie unikalnych cech, korzyści lub oferty usług.
Ogólnie rzecz biorąc, marketing produktów niematerialnych wymaga skupienia się na budowaniu zaufania klientów, podkreślaniu korzyści, dostarczaniu wyjątkowych doświadczeń klientom i odróżnianiu się od konkurencji.
Aby odróżnić się od innych podobnych usług językowych dla dzieci w naszej okolicy musimy oferować kursy o charakterystycznych cechach, zupełnie innych niż te konkurencyjne.
Konkurencja bazuje na technologii, robotach i monitorach interaktywnych? Ty oferuj naturalne i holistyczne metody i przyciągaj takich Klientów, którzy pragną aby ich dzieci miały przerwę od technologii i ekranów.
Buduj zaufanie poprzez konsekwencję i spójność swojej komunikacji z Twoją ofertą usług.
Przykład:
Nasz autorski program Pick Up Sensory English bazuje na naturalnym sposobie nauki języka, holistycznym rozwoju dziecka, jego umysłu i kreatywności. Jak więc to komunikujemy rodzicom? Pokazujemy roześmiane i zaciekawione dzieci w trakcie gier i zabaw oraz projektów sensorycznych. Mówimy o tym jak przedszkolak własnoręcznie wykona projekt Finger Family Puppets i nazwie poszczególnych członków swojej rodziny lub jak skutecznie nauczy się i zapamięta nazwy owoców, kiedy zrobi je sam ze slime. Świetnie zadziała wizja jak dzieci z wypiekami na twarzach ratują zwierzątka z oceanu sensorycznego wykrzykując ich nazwy. A najlepiej jest to odbierane gdy ubieramy taką wizję w pełną wyrazu historię. Storytelling jest wręcz stworzony dla firm oferujących usługi dla dzieci.
Dla przykładu porównaj 2 oferty:
Szkoła “English Home” oferuje najlepsze w mieście, profesjonalne kursy języka angielskiego dla dzieci. Zatrudniamy pasjonatów językowych, którzy sprawiają, że dzieci chętnie uczęszczają na zajęcia pełne zabaw, piosenek i opowieści.
Szkoła “Puffy Friends” wymaluje wielki uśmiech na twarzy Twojej pociechy i sprawi, że dziecko wprost nie będzie mogło doczekać się następnych zajęć języka angielskiego, gdzie angielskie projekty sensoryczne zafascynują i porywą jego wyobraźnię, sprawiając, że nowe słówka zapamięta na zawsze.
Którą zapamiętasz?
Kiedy już mamy charakterystyczny i jedyny w swoim rodzaju produkt, pora aby włożyc go do pudełka i utowarować.
2. Wręcz Klientowi pełen pakiet.
Kiedy już masz charakterystyczny produkt, czas odpowiednio go ubrać i przedstawić Klientowi.
Jeżeli Klient przychodzi na zajęcia pokazowe, niech dostanie coś do ręki. Najlepiej ofertę w eleganckiej teczce, a dziecko np. naklejkę z naszą maskotką. Jeżeli zaś Klient już zdecydował się zapisać dziecko na kurs, niech to będzie “Pakiet Słuchacza” czyli zestaw podręczników i ewentualnie gadżetów dla dziecka. Zestaw jak i pakiet reklamowy powinny być spójne z wizerunkiem naszej szkoły i myślą przewodnią kursu.
Na przykład w naszym programie Pick Up Sensory English oferujemy rodzicowi teczkę z ofertą w kolorach marki w raz z logo (nieelegancko było wręczyć tylko samą ulotkę lub kartkę papieru). W teczce znajduje się oferta przedstawiająca efekty oraz korzyści z kursu, a także skrócony sylabus oraz kalendarz zajęć. Taki pakiet budzi zaufanie ponieważ świadczy o tym, że nasz kurs jest przemyślany i dobrze zaplanowany.